Problem mit der angezeigten Mailadresse in Roundcube

Problem mit der angezeigten Mailadresse in Roundcube

Tino Kurth
Hallo zusammen,

wir haben die aktuelle Version von Roundcube im Einsatz.

Allerdings haben wir das Problem, dass der Anmeldename am Postfach nicht
gleich der Mailadresse ist.

Wir suchen nach einer Möglichkeit, dies anzupassen, weil die abgehenden
Mails ebenfalls mit dem Anmeldenamen und der dazugehörigen Domain
versendet werden. Die so zusammen gesetzte Mailadresse gibt es aber nicht.

Wir haben versucht, diverse php Dateien anzupassen. Da das aber nicht
Sinn und Zweck ist, frage ich in der Mailingliste, ob es nicht einfacher
geht.

Über eine Antwort würde ich mich sehr freuen.

Viele Grüße

Tino Kurth

Re: Problem mit der angezeigten Mailadresse in Roundcube

Jorge Bastos
English please.

Re: Problem mit der angezeigten Mailadresse in Roundcube

Benny Pedersen-4
Jorge Bastos skrev den 2018-12-12 14:55:

> Hello everybody,

> we have the latest version of Roundcube in use.

> However, we have the problem that the login name at the mailbox is not
> the same as the mail address.

> We are looking for a way to adjust this, because the outgoing mails are
> also sent with the login name and the associated domain.
> However, the mail address so composed does not exist.

> We tried to customize various php files. Since this is not the purpose,
> I ask in the mailing list, if it is not easier.

> [...]

this is not a problem to solve from our side, ask the roundcube hoster
to get support for solveing this

Re: Problem mit der angezeigten Mailadresse in Roundcube

Luciano Mannucci
On Wed, 12 Dec 2018 15:07:33 +0100
Benny Pedersen <[hidden email]> wrote:

> [...]
We solved that by adding a default identity to all users with login
name not matching their address. I know no way to automate this, we
do it by hand.

Cheers,

Luciano.
--
 /"\                         /Via A. Salaino, 7 - 20144 Milano (Italy)
 \ /  ASCII RIBBON CAMPAIGN / PHONE : +39 2 485781 FAX: +39 2 48578250

Luciano Mannucci skrev den 2018-12-12 16:30:

> We solved that by adding a default identity to all users with login
> name not matching their address. I know no way to automate this, we
> do it by hand.

there is no supported way, i only ask now why is imap auth not used ?

sorry being fuzzy

post config.inc.php to get more help, strip comments in it

remove passwords from this file first, its not needed here to be
helpfull helping more